måndag 8 december 2008

Kakor

Imorgon ska jag bli en Leila. Jag ska baka hela dagen och mina kakor ska bli lika lyckade som hennes. Här är listan på vilka kakor jag måste ha till Jul:
Bondkakor
Biskvier
Mjuk pepparkaka
Negresser
Skurna chokladkakor
Vilken tur att jag inte kommer på några fler!
Målet är att jag ska hinna alla, men det är klart, om leveransen från Danmark kommer prioriterar jag nog om.
Ni kanske tror att jag är ett riktigt kakmonster? Det är jag inte alls, men jag är gift med ett och man vill ju gärna ha ett glatt kakmonster så här i juletid. Dagens sanning: Baka kakor- det blir många glada av!

4 kommentarer:

Annelie sa...

PUHHH,
I mitt nästa liv ska jag bli lika effektiv som du.

puss och kram

Ulrika sa...

Om du lovar att inte säga något kan jag avslöja att det inte blev några kakor alls och middagen bestod av snabbmakaroner.

Alexandra sa...

Tada!!!
Nu hittade jag hit, vi är verkligen världens sämsta på att bevara hemligheter.
Eftersom vi mest hinner prata jobb så kan jag ju här läsa vad du faktiskt har för dig ha ha.
Puss puss

Annelie sa...

Du är således alldeles mänsklig....
Vad skönt att höra.
Jag fick grosses prestationsångest
av din kaklista.