onsdag 4 november 2009

Att leva som man lär

Återigen handlar det om att vara sitt eget varumärke.
Man kan inte låtsas vara någon annan än den man är. I längden lyser det rätta jaget alltid igenom.
Däremot kan du välja att ändra dig. Det är du som bestämmer hur ditt varumärke ska uppfattas. Men du kan inte springa omkring och ändra dig gång på gång, då mister du i trovärdighet.
Vad är då byggstenarna i ett trovärdigt varumärke?
Jag skulle nog säga:
Stabilitet
Trovärdighet
Mervärde
När jag bygger mitt varumärke försöker jag att bygga med tanke på vad en vis man en gång sa. En vis man som för övrigt är en nära vän till mig.
"Så som du vill att andra ska vara mot dig, så ska du också vara mot dem!"

2 kommentarer:

Annelie sa...

Du har så rätt....

Du borde skriva den där boken....
:)

Ulrika sa...

Plötsligt händer det!