onsdag 10 augusti 2011

HAR DU NÅTT DINA MÅL?

Brukar du sätta upp mål?
Brukar du formulera mätbara mål som du vill nå upp till?
För exakt 683 dagar sedan formulerade jag konkreta mål för mig själv och mitt liv. En del var till och med tidsbestämda med år eller ålder. Det var yrkesmässiga mål, kompetensmål, personliga mål, hälsomål och lönerelaterade mål. Jag skrev ner målen i min mobil, jag har bara läst dem två-tre gånger sedan jag skrev dem. Tills för några veckor sedan när jag återigen öppnade anteckningarna.
Resultat: Jag har uppnått 5 mål, är nära på ett och det sista sträcker sig över en tioårsperiod, så där finns tid kvar.
Genom att jag formulerade målen, skrev ner dem och lät dem sjunka in har de blivit en del av mig och legat till grund för många av mina val.
Skriv ner dina mål!
Känslan av att lyckas är fantastisk!!!
Nu ska jag formulera nya...

1 kommentar:

Anonym sa...

Bästa bästa du <3