söndag 18 oktober 2009

Hemligheter

Varför ska det vara så svårt att hålla sina små nyheter för sig själv?
Varför vill man bara skrika ut att nu har det hänt!!!
Kanske för att det bubblar i mig hela tiden...
Jag går här hemma i köket och studsar och
plötsligt gör jag ett litet glädjetjut.
Jag kan inte fatta att detta händer mig....
Idag var det riktigt roligt att baka bullar och stryka var inte heller något problem.
Vad dum jag var som inte passade på att putsa mina fönster...
Fast det är klart, det har jag ju fått av mamma i födelsedagspresent.
Det trodde man inte när man var tjugo - att man skulle önska sig en fönsterputsning i födelsedagspresent.
Är det vuxenvarning på det?
Men den lilla hemligheten får vänta på att bli publicerad......

2 kommentarer:

Annelie sa...

sug ut varenda fantastiskt ögonblick. Det händer inte ofta men känslan av det kan man bära med sig hela livet.
Du har förtjänat det här....:)

Ulrika sa...

Tack för att du orkar lyssna och uppmuntra!