torsdag 29 april 2010

ATT SE FÖRBI DET UPPENBARA

Idag vill jag påminna mig själv och andra om att se förbi det uppenbara hos våra medmänniskor. Vi behöver komma ihåg att se förbi attityder och dåligt uppförande och se in i människan. Kanske ligger det något bakom som gör att reaktionen inte blir den bästa.
Jag tycker att man som vuxen ska ta ansvar för hur man bemöter andra och inte låta andra få skit för att man själv mår dåligt, men ibland är det inte så lätt.
Och på samma sätt som jag har ansvar för hur jag är mot andra har jag också ett ansvar för hur jag tar emot andras dåliga attityd.
Jag vill se förbi och inte fastna vid det uppenbara. Jag vill inte heller döma personer som uppför sig klantigt. Jag tar ansvar för hur jag bemöter andra och vill inte bemöta andra illa även om jag har en dålig dag!

Inga kommentarer: