fredag 2 april 2010

DRÖMYRKE

Vad är egentligen ett drömyrke?
Är det något man gärna vill bli och som man har förutsättningarna att klara av eller är det något man skulle vara om man var den personen som man önskar att man blivit?
Blev det rörigt?
Jag menar, om man t ex vill bli sångerska behöver man kunna sjunga och vill man bli fotomodell behöver man vara längre än 160 cm. Det finns egenskaper och förutsättningar som passar bättre för olika typer av yrken.
är då drömyrket en avspegling av personen man önskat att man blivit?
Jag har de sista dagarna funderat mycket på vilka mina drömyrken är och kommit fram till följande:
Marknadsförare med inriktning mot Grafisk design eller
Eventkoordinator
Men det finns ett litet problem....
Jag är bjuden på en fest där man ska klä ut sig till sitt drömyrke - och hur kul blev det, med mina drömyrken!?

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, men jag ser det solklart... Lackat högklackat.
Svart och kortkort.
Scarf... mycket blingbling.
Välsminkat, strikt friserat.
Långa, målade naglar på fingrarna som fingrar på guldpennan.
Hela tiden redo att nedteckna det viktigaste i den skinnklädda dokumentmappen.
Hela tiden med ett blixtrande leende och glittrande ögon...

Så ser jag en marknadsförare och eventkoordinator. Och så ser jag Dig.