torsdag 16 september 2010

GÖTEBORG VS STOCKHOLM

Tuff match kan man tro...
Men idag fick jag känna av hur Göteborg kämpar emot oss gäster.

1. I parkeringsautomaterna i Göteborg accepteras inte betalkort. Småpengar och vissa utvalda kreditkort är det enda som duger. (Q8 och AE funkar men inte VISA)

2. När jag till slut hade fått ut pengar och gick in på 7eleven och köpte en flaska vatten för att få småpengar tillbaka, säger expediten att han inte får betala tillbaka i småpengar. Efter mycket övertalning gick han till slut med på att ge mig en tia extra så jag klarade parkeringen till efter lunch.

För mig betyder detta att varumärket Göteborg har blivit skadat och det kommer att kosta tid innnan detta har reparerats. Jag kommer dessutom ihåg att i Stockholm funkar mitt VISA i alla parkeringsautomater jag provat.
Intressant är också att jag var i Göteborg för att delta i WEBBDAGARNA (jag är jättenöjd med evenemanget) men har redan bestämt mig för att nästa gång åka på WEBBDAGARNA i Stockholm.

Så vinnaren i den här matchen blev självklart Stockholm!

2 kommentarer:

Anonym sa...

I totally NOT agree =) / S.

Anonym sa...

Inte jag heller...!