onsdag 1 september 2010

TÄVLINGSINRIKTAD, JAG?

Det har slagit mig att jag tycker hemskt mycket om att vinna. I alla lägen (både passande och opassande) hittar jag en tävling. Jag tävlar mot mig själv, mot mina vänner, mot klockan – ja, you name it!
Idag blev det extra tydligt…
Jag hade varit på sjukhuset och lämnat blod och när jag tog trappan upp kom en man strax bakom mig i trappan och då kom jag på mig själv med att öka takten för att han inte skulle komma närmre…
Jag tror att den här tävlingsinstinkten många gånger gör mig trött helt i onödan. Det tar på krafterna att vara på sin vakt och alltid prestera lite mer än man behöver. Men jag tror också att det är den här instinkten som gör att mina jobb blir klara i tid, att jag vill ha alla detaljer på plats och att jag kommer att klara alla utmaningar jag tar mig an!

Inga kommentarer: