onsdag 5 januari 2011

NYÅRSLÖFTE

Finns det någon som lovat att leva lite sundare det här året?
Kanske har du bestämt dig för att träna lite mer, eller rent av mycket mer?
Jag har också bestämt mig för att träna!
Jag ska träna min självkänsla!
Självkänslan fungerar precis som konditionen, tränar du inte blir den sämre. Tyvärr kommer du inte att märka hur dålig självkänsla du har förrän den dagen du behöver den.
Därför tycker jag att vi i år ska ta hand om oss själva riktigt bra och varje dag träna vår självkänsla.
Börja dagen med att tala om för dig själv att du är underbar precis som du är och att du är värd att älskas bara för att du är du! Avsluta dagen med att tänka på alla bra saker du gjort. Jag kan lova att du varje dag gör något bra! Koncentrera dig på det du gjort bra och tänk inte så mycket på det andra.

4 kommentarer:

Marina sa...

Du är ju så underbar Ulrika :-)Jag är inte så mycket för Nyårslöfte men tänker jag på det så lutar jag mot det där med "Äta nyttigt, träna mer".
Det du säger är så tänkvärda ord. Naturligtvis stämmer allt du säger men, jag har en förmåga att fastna i "det kunde jag gjort lite bättre, eller det kunde jag gjort på ett annat sätt..."
Du fick mig att tänka i andra banor....

Ulrika sa...

Vad glad jag blir!
Kram U

C sa...

Du vet väl vem som lärt mig att målfokusera...DU <3 och Du höjer ständigt min självkänsla...TACK!

Ulrika sa...

Det är du som stärker din egen självkänsla, jag bara hjälper dig att hitta verktygen...
Kram U