fredag 28 januari 2011

SAKNAD

När livets låga slocknat, ett sista andetag
Får hoppets löfte råda, vi ses en himmelsk dag
De orden de ska bär, när livet känns för tungt
Hos universums herre, får själen vila lugnt

Visst gör det ont att mista en vän
Visst gör det ont av saknaden
Visst gör det ont så svårt att förstå
Visst gör det ont att vidare gå

Är tacksam för de åren, som vi tillsammans fick
Så många fina minnen, då tiden bara gick
Så svårt att inte känna, en tomhet inom mig
Mitt hjärta nu vill ropa, en längtan efter dig

Visst gör det ont att mista en vän
Visst gör det ont av saknaden
Visst gör det ont så svårt att förstå
Visst gör det ont att vidare gå

Skriven av Peter Johansson

Det finns så många människor som kommer och går i våra liv. Den här texten påminner mig om de som var här alldeles för kort tid. Den påminner mig om dem jag skulle velat ha hos mig just nu. Den påminner mig om min pappa.
Men den talar också om för mig att vi snart ska ses igen...

Tack Peter för den här sången och alla dina andra texter som får mig att må bra :)

1 kommentar:

Peter J sa...

Tack för goda ord! Känns extra roligt när orden landar i någon annans hjärta!!!
//PJ