tisdag 1 februari 2011

MODIGA MÄNNISKOR

I julas hade jag feber i några dagar och då fick jag lära mig något nytt om mig själv.
Jag är dålig på att vara sjuk!
Jag blev riktigt deppig. Jag trodde aldrig att jag skulle få lusten till livet eller min energi och vilja tillbaka.

Varje dag träffar jag vänner som har ont.
Varje dag lever de med sin smärta.
Varje dag ger de mig energi.
Jag vill att ni ska veta att jag beundrar ert mod och er styrka. Tack för all energi ni ger mig! Och om jag gnäller någon dag t ex för att jag fryser, säg då:
–Skärp till dig!

Det är lätt att ta förgivet att man ska få vara frisk och må bra. Ta vara på alla bra dagar och om det kommer en tid när dagarna inte är fullt så ljusa, låt andra lysa upp dem åt dig och hitta guldkornen!

2 kommentarer:

C sa...

ALLA får gnälla ibland, DU med <3 och är det någon som sprider energi omkring dig är det du <3 massor av positiv underbar energi <3 tack o kram

Anonym sa...

Precis ! värde fulla ord du skriver vännen <3

Du är en glädje spridare för många ska du veta , och självklart acceptera vi att du har dina dåliga dagar du med , vi är ju trots allt inte perfekta .
Vi lär ju oss av våra misstag , och det är av dessa misstag vi starker oss som indvider och växer hos oss själva.
Kramar till en underbar människa