söndag 20 februari 2011

ATT LYCKAS

Alla vill väl lyckas i livet!?
Jag berättade en gång att mitt mål är att lyckas och fick då följdfrågan:
-Vad är att lyckas för dig?
Självklart hade jag inget bra svar på den frågan, mumlade något om bra jobb och att min familj skulle få må bra. Men ända sen den dagen frågan ställdes är det något jag ofta funderat på.
Vad är att lyckas för mig? Vad är att lyckas för andra?
Jag tror att det handlar om känsla. Att lyckas är nära sammankopplat med att få känna lycka. Jag känner lycka när jag är på väg mot ett mål, när jag känner att jag utvecklas och mina nära och kära mår bra och känner sig trygga. Jag tror inte att jag kan känna mig alltigenom lycklig i en stillastående värld där allt förblir som det alltid har varit. Så mitt svar på frågan skulle idag vara:
-Att lyckas för mig, är att vara på väg!

Inga kommentarer: